CREDIT MANAGEMENT
A ki nem fizetett számlák kiszámíthatatlanná teszik a jövőt, veszélyeztetik a cég működését, és álmatlan éjszakákat hoznak a vezetőknek. A hatékony credit menedzsment csökkenti a kintlévőségeket, a kitettséget és a vállalkozás biztonságban tudhatja a működéséhez szükséges forrásokat.
Az időben nem térülő számlákkal kapcsolatban a legnagyobb probléma, hogy veszélyeztetik a vállalkozás cash-flowját, bizonytalanná teszik a fizetőképességét, elmaradnak fejlesztések, a cég nem tudja megtenni a növekedéshez, stabilizálódáshoz szükséges lépéseket. Ráadásul könnyedén előfordulhat az a helyzet, hogy az elmaradt bevételek miatt Ön sem tudja kifizetni a vállalkozás felé támasztott követeléseket, és elindul a körbetartozás. Nem mellesleg a cég vezetői ahelyett, hogy azzal foglalkoznának, ami valóban a feladatuk, futnak a pénzük után.
Credit menedzsment, mint prevenciós eszköz
Megfelelő eszközökkel a kintlévőségekkel kapcsolatos kockázat jelentősen csökkenthető. Ha minden információnk megvan ahhoz, hogy a vevőinkkel kapcsolatos döntéseket meghozzuk, akkor minimalizálhatjuk azoknak az eseteknek a számát, amelyek végül problémásak lesznek.
Ne felejtse! Egy rossz döntés kijavítása sokkal több energiát és pénzt igényel, mintha megfelelő időt és odafigyelést szentelnénk az elején a munkának. A megfelelő credit menedzsment rendszer kidolgozása segít elkerülni a rossz döntéseket, és hatékonyan támogatja cégünk jövőjét.
1. Vevőminősítő rendszer felállítása
A vevőminősítéssel gyakorlatilag azt határozzuk meg, hogy melyik vevőnkkel mennyi pénzt kockáztatunk.
Ha megfelelő szempontok alapján értékeljük a vevőinket, akkor könnyedén elkerülhetjük a nem fizető, magas kockázatú ügyfeleket.
2. Kockázatkezelés
A nemfizetés kockázata csökkenthető a megfelelő eszközrendszerek (jelzálogok, kintlévőségbiztosítás, kezességvállalás, váltó, stb) bevonásával. Ezeket az eszközrendszereket kell úgy kialakítani, hogy támogassa az ügylet létrejöttét, úgy, hogy a lehető legkevesebb kockázatot vállaljuk a szerződéssel.
3. Szabályzat a szerződéses feltételekkel kapcsolatban
Minden üzleti környezetre van egy jellemző credit menedzsment profil. Ez tartalmazza például az elvárható fizetési határidőket, az alkalmazható kockázatcsökkentő elemeket és a kintlévőségkezelési folyamatot. Ha ezt jól meghatározzuk és minden új partnerszerződésben automatikusan alkalmazzuk, akkor vevővesztés nélkül juthatunk el a minket megillető bevételhez, nyereséghez.
A kitettség és a kockázat csökkentésével minimalizálhatjuk azt a kockázatot, amit a partnerkapcsolatainkkal együtt vállalunk. Gondolja csak végig. Ha az Ön cége tegyük fel 20%-os profitrátával dolgozik, és nemfizetés miatt nem jut hozzá 1 egységnyi árbevételhez, akkor ennek ellensúlyozása érdekében 5 egységnyi árbevételt kell generálnia.
Nem titkoljuk, az elején nagyobb erőfeszítésre van szükség, de a nagyobb energia befektetésért cserébe a cégünk stabilitása nem kerül veszélybe.
Credit menedzsment a problémák azonnali megoldása érdekében
Minden gondos előkészítés ellenére is kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy a vevőink nem, vagy csak nagyon késve fizetnek. Ilyenkor a hagyományos követeléskezelés eszközeihez nyúlunk. Vállaljuk az egyedi és a tömeges ki nem fizetett számlák behajtását is. A hatékony behajtást szoftveres támogatással végezzük. A követelés érvényesítésében komoly jogi csapat segíti a munkánkat.
Mire számíthat a közös munka során?
- Felmérjük a cégnél a credit menedzsment állapotát
- A vállalkozás fordulhat hozzánk olyan igénnyel, hogy csak a legegyszerűbben alkalmazható, mégis gyorsan és hatékonyan eredményt hozó tanácsokkal lássuk el
- Ha a vállalkozás úgy dönt, akkor teljes rendszereket dolgozunk ki, és akár a működtetésben is segítünk
A credit menedzsmet olyan, mint a futás. Bele kell kezdeni, és ha már a vállalkozás időt és energiát fektet bele, akkor biztosan eredményeket fog elérni. Az eredményesség pedig fokozható akkor, ha szakértő kezekbe adjuk a munkát.
Dolgozzunk együtt az Ön vállalkozásán is!
Tartozzon Ön is azon cégvezetők körébe, akik nem aggódnak a ki nem fizetett számlák miatt, hanem arra fókuszálhatnak, ami valóban a feladatuk. Új ügyfelek szerzésére, kollégák menedzselésére és folyamatok optimalizálására. Vegye fel velem a kapcsolatot és emeljük együtt a következő szintre a cégét!